Тема . Збереження водних багатств рідного краю.
Мета . Спонукати до збереження неповторної краси нашого рідного краю, сприяти відродженню в очах громадськості престижу культурно- природної спадщини, шани до довкілля, виховувати в учнів любов до природи та обережне ставлення до неї, пропагувати ідею збереження водних ресурсів ,надати інформацію про стан екологічної проблеми водойм; формувати уявлення про види забруднення та наслідки впливу забрудненої води на організм людини; довести важливість чистоти водойм для кожного з нас та необхідність їх захисту; сприяти виховуванню доброти, поваги, бережливого ставлення до природи рідного краю.
Вступ.
Дівчина на сцені читає вірш ( звучить музика)
1. Мій отчий дім, де всі стежки мої
Веселками ясними перевиті,
Де у садах співають солов’ї,
Де шлях в світи лежить в пахучім житі.
2.Мій отчий дім, ти дав мені усе,
Моя Вкраїна піснею багата,
Ввійшла у серце співом голосним,
Як та любов, яку дарує мати.
3.Мій отчий дім, не перебудь в мені
Пристанищем дитинства тимчасовим,
Даруй мені легенди і пісні,
І мамине, і батька рідне слово
Команда виходить під звуки води, що тече, шикується красиво під музику.
Капітан : Ми
1уч. Енергійні
2 уч. Кмітливі
3 уч. Організовані
4 уч. Любителі природи
5 уч. Оптимістичні
Капітан Гуманні
А разом ми :
Всі: екологічна агітбригада « Еколог»
Ми працюємо за такими принципами:
1 уч. Знання, терпіння, вміння
2 уч. Допитливість, точність, наполегливість
3 уч. Співчуття , співпраця.
Капітан: А ще ми, екологи, повинні :
4 уч. Знати природні умови та екологічні біди нашої місцевості.
5 уч. Знати видовий склад рослин і тварин, та оберігати їх.
Капітан Примножувати і зберігати природні багатства свого краю.
Ми проводимо природоохоронну, а також роз’яснювальну роботу
Уч. 1 Насаджуємо дерева і квіти;
Уч. 2 Слідкуємо за чистотою шкільного подвір'я та вулиць навколо школи;
Уч. 3 Проводимо просвітницьку екологічну роботу: виготовляємо газети, стенди, листівки, буклети ;
Уч. 4 Тримаємо зв'язок з місцевими органами правління;
Уч. 5 Проводимо двомісячник чистоти і озеленення;
Капітан Беремо участь в екологічних акціях: "Птах року", "За чисте селище", "В об'єктиві натураліста"
Уч.1 Захищаємо екологічні проекти
Уч. 2 Беремо участь у екологічних та валеологічних конференціях
Учні демонструють обласні грамоти.
Пісня "Ми бажаємо щастя ВАм"
( пісня на мотив « Мы желаем счастья Вам»)
Пусть струится солнца нежный свет,
За рассветом вновь придет рассвет.
Ничего прекраснее в этом мире нет,
Пусть сияет чистый небосвод
Всё вокруг рычит, свистит, поет,
Пусть прекрасен будет мир миллионы лет
Пр-в
Счастье – это мир в цветах
И полет орла в облаках.
Ты помни, человек,
Это мир в твоих руках.
Ты вперед иди смелей,
Сохраняя все на земле.
Природу ты спаси
Добротой души своей.
Капітан: Ліс, луки, річки… Одвічна краса природи. Та чи ж вічна вона? Чи буде отак і завтра, і через роки, століття? Чимало лиха природі заподіяно людиною. Вирубані ліси, затоплені землі, забруднені річки і моря…
22 березня – Всесвітній день води.Адже проблема чистої, джерельної , питної води – це наша проблема.
Капітан: Вас вітає команда знавців природи ( говорять всі)
Наш девіз : « Забруднення – переможемо , воду - чистою збережемо !»
( звучить фон):
2 уч. Окраса нашого краю – р. Оскіл , Червонооскільське водосховище.
3 уч. Водні джерела у давніх народів були місцем, де поклонялися богам, воду берегли як чудодійну рідину.
4 уч. О, водо! У тебе немає ні смаку, ні запаху, ні кольору. Тебе неможливо описати, тобою насолоджуються , не знаючи, що ти таке! Не можна сказати, що ти необхідна для життя. Ти - саме життя!
5 уч. Заселення земної кулі пов’язано з цілющими властивостями води.
6 уч. Ти наповнюєш нас радістю, яку не поясниш нашими відчуттями. З тобою повертаються до нас сили! ( Антуан де Сент-Екзюпері)
Капітан : поверхня Землі на 2/3 вкрита водою,у дорослої людини вода становить 2/3 маси тіла
2 уч. об’єм води на нашій планеті становить 1800млн. куб. км...
3 уч. людина може прожити без води 5 днів...
4 уч. маса льоду на планеті становить 2/3 вод планети
5 уч. в річки Борова та Оскіл сільськогосподарські підприємства скидають органічні відходи
6 уч Туристичні бази відпочинку, розташовані на берегах Оскола, не утилізують сміття
Капітан : Як результат - весь непотріб попадає до водойм.
Команда залишає сцену.
Сценка ( звучить фон):
На сцену виходить дух річки ( дівчина). Сцена має вигляд берегу річки.
Там кружляє.
Засмучено каже:
Заросла колись широка річка,
Ледве протіка очеретами
Вкрилась плямами її водичка,
Що ж це трапилось, нарешті, з нами?
Ось риба мертва попливла, - ( підстрибує злякано)
Та ж ми - злочинці у очах Природи.
(З'являються жабенята, співають пісеньку про бруд у річці)
Колись на березі ріки так гарно спочивалось.
І плавали ми залюбки, плескались і сміялись.
А зараз спробуй, увійди , у води ці колись чудові
Виходим ми із хвиль ріки всі різнокольорові:
Врятуйте люди від біди, нас жабенят нещасних,
Ми хочем чистої води, купатись хочем часто,
Пірнемо весело сюди у води кришталеві
Так хочем знову бути ми , як жаби всі, зелені!!!
Жабки з різнокольоровими парасольками кружляють .
Дух річки . Гляньте на цих жаб! Що це з ними? Чому вони різнокольорові?
Всі разом танцюють. Танець з парасольками.
Виконують пісню
( на мотив пісні «Земля в ілюмінаторі»)
Вода у нас забруднена ( 2 рази)
Повітря чистого давно нема.
І тужим за загубленим ( 2 рази)
За всім тим, що природа нам дала.
Ми віримо, що зможемо –
Планеті допоможемо,
Ми повернем веселки кольори,
Байдужість подолаємо,
Бо про природу дбаємо,
І розцвітуть розкішнії сади.
Приспів:
І сниться нам не «фанта » й «кока-кола»
Від них на нас усіх чека біда.
І сниться нам земля в цвіту довкола
І чистая джерельная вода.
1 уч. До вашої уваги екологічний лекторій.
Від вживання отруєної води можна захворіти на гепатит, пневмонію і гастрит.
2 уч. За статистикою по кількості онкологічних захворювань Україна займає одне з перших місць в Європі .
3 уч. 3 млн. людей на Землі щорічно вмирають від хвороб, які пов’язані з якістю води.
4 уч. Серед країн Європи Україна є однією з найменш забезпечених водними ресурсами. Понад 800 сіл України втратили власні джерела питної води.
5 уч. Деградація, висихання малих річок, невідворотно призведе до деградації великих рік, тому проблема їх збереження й оздоровлення є однією з найгостріших .
Учасники демонструють плакати з фотографіями р.Борова, що протікає по селищу.
6 уч. Подивіться: де вода всміхалась – заросло болото,
Де верба співала – зрубаний пеньок,
Лисинами сяють береги сухії,
В дружбу із природою зробим швидше крок.
Всі разом: Пам’ятайте, люди, назавжди,
Неможливо жити без води.
Сценка ( музика із кінофільму "Джентельмени удачі)"
( дія відбувається на березі річки . На сцені з’являються 2 хлопчики, які між собою розмовляють.)
Василь. Петро, ти глянь, яке містечко!
Петро . Ну що ж ,зупинимося тут. Ти глянь , а он і річка , і джерело,і дуб. Багаття тут розведемо.
(починає розбирати речі)
Василь. Ні , тут , під дубом.
Петро . Ну добре, хай, твоя взяла, я тут зірву траву , а ти швиденько по дрова.
Василь. Ні ,я нікуди не піду ! (потягується)
Петро. Чому?
Василь. А дуб навіщо ? Ти з нього гілочки зломи, а я до джерела.
Петро. Добре , йди, водички принеси, багаття розклади , і юшки нам звари.
( розбирає речі, розкладує багаття, варить у казанку юшку.)
Василь. А ось мурашки. Що прийшли вже на обід?
Петро. Василь, задай їм жару, передай від нас привіт.
( один із хлопців знищує мурашник).
Петро. Ну що, на юшку довго ще чекати?
Василь. Готово, іди сюди, пора вже трапезу почати.
( їдять, з необережності один розливає юшку)
Василь. Ти що, здурів? Я ще нічого не поїв, а ти мене вже юшкою облив. Я бачу без прання і тут не обійтись.
Петро. Пішли до джерела, мабуть. Пора похлюпатись.
(починають прати речі біля джерела, висипаючи пральний порошок)
Василь. Чи добрий в тебе порошок? Чи пляму виведе мою?
Петро. Та сип побільше, я у цьому знаю толк.
( на сцену виходить лісничий)
Лісничий. Громадяни, ви порушили закон.
Василь і Петро. Який?
Лісничий. Закон природи.
Ви прийшли, спокій порушили,
І чисту воду забруднили,
І з дуба гілочки зломили.
Петро. Вибачте, ми ж не хотіли. Ми все тут швидко приберемо.
Лісничий. А завтра що? Спочатку все почнемо?
Василь. Ні, ні, сюди ми більше не прийдемо.
(Хлопці йдуть, команда виходить на сцену.)
1 уч. Ви переглянули казку, а не здається Вам, що вона так близька до нашого реального життя?
2 уч. А чи побачили себе в образі Петра і Василя? Ніхто з вас не замислювався над тим, як ви відпочиваєте?
Капітан . Людина не цінить воду доти, поки не висохне джерело! Річка в небезпеці.
4 уч. Велику загрозу несуть сільськогосподарські стоки – мінеральні добрива та отрутохімікати.
5уч. Сіллю зимою щедро посипають дороги, щоб розтопити лід. За один сезон на 1 м доріг висипається до 100 кг солі. Весною вона стікає в річки.
6 уч. Щогодини в світі 1000 чол. помирає від отруєння води.
1 уч. Лише 5 гр. нафтопродуктів затягують плівкою 50 м води, спричинюючи кисневе голодування, що призводить до загибелі ікри і малька.
2 уч. Через забруднення води побутовою хімією, відбувається загибель екосистем.
3 уч. Люди, а чи не пора, нам зупинитися? Невже нам мало?.......
Команда виконує пісню "Бережи свій світ"
( на мотив пісні "Береги свой мир" Фабрика зірок -3)
Имеешь право промолчать в ответ,
Но помни, что назад дороги нет.
Сверни с короткого пути,
Вовремя сойди с поезда в один конец.
Ведь рядом те, кому так нужен ты,
Дари им песни и дари цветы.
Любым печалям вопреки
И убереги душу их от пустоты!
П-в
Береги любовь, береги свой мир
Помни и пойми - мы рождены, чтоб быть счастливыми людьми.
Береги свой дом, души и сердца,
Поверь, что это ближе чем нам кажется...
Играет лучик солнца на стене
Рассвет бывает даже на войне!
И снова свет рассеет тьму,
радуйся ему, этот свет живёт во мне...
Имеешь право промолчать в ответ,
Но помни, что назад дороги нет.
Сверни с короткого пути,
Вовремя сойди с поезда в один конец.
П-в
Береги любовь, береги свой мир
Помни и пойми - мы рождены, чтоб быть счастливыми людьми.
Береги свой дом, души и сердца,
Поверь, что это ближе чем нам кажется...
Капітан . Люди! Будьте людьми!
2уч. Бережіть нашу планету!
3уч. Хай ваші діти будуть здоровими.
4уч. Ми хочемо дихати свіжим повітрям.
5уч. Ми хочемо насолоджуватися живими квітами.
6 уч. Пам’ятайте, люди, назавжди,
Неможливо жити без води.
(Піднімають кольорові фото по черзі):
- Це – життя колиска, це – дощі,
- Це – роса і квітка на межі,
- Це –тумани, ріки і моря,
- Порятунок в спеку, це - Життя!
Використана література
1.Сценарії екологічних заходів. - Харків.:Основа, 2006.- 365
2.Інтернет - ресурс:
http://forum.in-ku.com/printthread.php?page=4&pp=15&t=128520
3. Автор фото Остапенко О.І.
|