Сайт вчителя біології та хімії Остапенко Оксани Іванівни
Меню сайту
Категорії розділу
Методична робота [7]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Січень » 7 » Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу Борівської ЗОШ І-ІІІ ст.№2
15:27
Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу Борівської ЗОШ І-ІІІ ст.№2

Аналіз роботи шкільного методичного об'єднання

природничо - математичного циклу за 2014-2015 н.р.

             У 2014 – 2015  навчальному році робота шкільного методичного об'єднання вчителів  природничо  -  математичного  циклу  була спрямована на реалізацію державної освітньої політики, визначеної Національною доктриною розвитку освіти, Державною програмою «Вчитель», указами Президента України, постановами Уряду, чинним законодавством про освіту.

            Аналіз діяльності методичного об'єднання засвідчує, що вчителі забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.

           ШМО вчителів біології та хімії  працювало  над реалізацією проблемної теми « Використання сучасних методів навчання як засіб підвищення якості уроку з метою забезпечення якісної доступної освіти в умовах впровадження нових державних стандартів базової та загальної освіти», яка випливає з науково – методичної теми району « Підвищення якості освіти в школі, професійної майстерності педагогів в умовах впровадження нових державних стандартів початкової , базової та повної загальної освіти ».

Керівник РМО: Остапенко Оксана Іванівна, вчитель  біології Борівської ЗОШ І-ІІІ ст..№2 спеціаліст І категорії, стаж роботи 13 років.

                            ШМО  вчителів природничо - математичного циклу  у 2014  – 2015  н.р. нараховувало   5     педагогів - фахівців., у тому числі:

                         З них:

  • За стажем роботи:

Вчителі стажем роботи  до 3-х років -  1 чол,  до 10 років – 0  чол., до 20 років –3 чол., більше 20 років – 1 чол.

  • За категоріями:

Спеціалісти вищої категорії – 0 чол. , першої – 3 чол ., другої – 1 чол,  спеціалісти - 1 чол.

     Відповідно до річного плану роботи ШМО було проведено 4 планових засідання, на яких проаналізовано роботу ШМО за попередній, обговорено план роботи на наступний навчальний рік та 3 позапланових , де розглядались нагальні робочі питання . З метою підвищення фахового та методичного рівня членів ШМО опрацьовано методичні рекомендації щодо нормативно-правового забезпечення викладання природничих  дисциплін у 2014 -2015  н.р., опрацювання орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, опрацювали нові навчальні програми для 6 класу. У школі використовуються підручники і навчальні посібники, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Всі учні забезпечені підручниками з біології та хімії для 6   -9 та 11 класу на  100  %. На жаль, не вистачає підручників для 10 класу. Діти, що користуються підручниками, ознайомлені з правилами користування навчальними посібниками, які вони одержують у шкільній бібліотеці. В учбовому  закладі не рекомендується   використання підручників та навчально-методичної літератури без грифу Міністерства освіти і науки України.

         В 2014-2015 навчальному році ШМО ставило перед собою такі завдання :

1. Цілеспрямована підготовка до інтелектуальних конкурсів .Про організацію роботи з обдарованими  учнями.

2. Програмне  забезпечення та організація навчання відповідно впровадження  Державного стандарту базової та повної середньої освіти в 6 класі.

3. Шляхи підвищення інформаційної компетентності вчителів природничо-математичного циклу.

 4.Моніторингові дослідження навчальних досягнень учнів за рік, участі їх уолімпіадах, роботі МАН.

5.Обговорення проекту Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років.

6. Моніторинг рівня інформаційної компетентності вчителів на кінець навчального року.

          

Аналіз роботи шкільного методичного об'єднання

природничо - математичного циклу за 2014-2015 н.р.

             У 2014 – 2015  навчальному році робота шкільного методичного об'єднання вчителів  природничо  -  математичного  циклу  була спрямована на реалізацію державної освітньої політики, визначеної Національною доктриною розвитку освіти, Державною програмою «Вчитель», указами Президента України, постановами Уряду, чинним законодавством про освіту.

            Аналіз діяльності методичного об'єднання засвідчує, що вчителі забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.

           ШМО вчителів біології та хімії  працювало  над реалізацією проблемної теми « Використання сучасних методів навчання як засіб підвищення якості уроку з метою забезпечення якісної доступної освіти в умовах впровадження нових державних стандартів базової та загальної освіти», яка випливає з науково – методичної теми району « Підвищення якості освіти в школі, професійної майстерності педагогів в умовах впровадження нових державних стандартів початкової , базової та повної загальної освіти ».

Керівник РМО: Остапенко Оксана Іванівна, вчитель  біології Борівської ЗОШ І-ІІІ ст..№2 спеціаліст І категорії, стаж роботи 13 років.

                            ШМО  вчителів природничо - математичного циклу  у 2014  – 2015  н.р. нараховувало   5     педагогів - фахівців., у тому числі:

                         З них:

За стажем роботи:

Вчителі стажем роботи  до 3-х років -  1 чол,  до 10 років – 0  чол., до 20 років –3 чол., більше 20 років – 1 чол.

За категоріями:

Спеціалісти вищої категорії – 0 чол. , першої – 3 чол ., другої – 1 чол,  спеціалісти - 1 чол.

     Відповідно до річного плану роботи ШМО було проведено 4 планових засідання, на яких проаналізовано роботу ШМО за попередній, обговорено план роботи на наступний навчальний рік та 3 позапланових , де розглядались нагальні робочі питання . З метою підвищення фахового та методичного рівня членів ШМО опрацьовано методичні рекомендації щодо нормативно-правового забезпечення викладання природничих  дисциплін у 2014 -2015  н.р., опрацювання орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, опрацювали нові навчальні програми для 6 класу. У школі використовуються підручники і навчальні посібники, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Всі учні забезпечені підручниками з біології та хімії для 6   -9 та 11 класу на  100  %. На жаль, не вистачає підручників для 10 класу. Діти, що користуються підручниками, ознайомлені з правилами користування навчальними посібниками, які вони одержують у шкільній бібліотеці. В учбовому  закладі не рекомендується   використання підручників та навчально-методичної літератури без грифу Міністерства освіти і науки України.

         В 2014-2015 навчальному році ШМО ставило перед собою такі завдання :

1. Цілеспрямована підготовка до інтелектуальних конкурсів .Про організацію роботи з обдарованими  учнями.

2. Програмне  забезпечення та організація навчання відповідно впровадження  Державного стандарту базової та повної середньої освіти в 6 класі.

3. Шляхи підвищення інформаційної компетентності вчителів природничо-математичного циклу.

 4.Моніторингові дослідження навчальних досягнень учнів за рік, участі їх уолімпіадах, роботі МАН.

5.Обговорення проекту Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років.

6. Моніторинг рівня інформаційної компетентності вчителів на кінець навчального року.

            Члени ШМО протягом року працювали над  визначеними  питаннями , готуючи доповіді на засідання   ШМО, впроваджуючи у свою роботу елементи ІКТ, що дозволить підвищити інтерес учнів до вивчення дисциплін   природничо – математичного циклу, залучення учнів до участі у різноманітних творчих, предметних  конкурсах.

            На протязі року вчителі займалися професійним самовдосконаленням шляхом роботи над методичною темою самоосвіти,  були складені індивідуальні плани самоосвіти, яких вчителі неухильно дотримувались. Самоосвіта – це свідома планомірна робота вчителя над собою, удосконалення своїх значущих якостей, емоційно – вольової сфери, комунікативної компетентності, організаційних здібностей. Результати самоосвіти повідомлялись на засіданнях ШМО, у формі звітів.

      На жаль,вже другий рік поспіль  члени  ШМО не брали участі в  обласній  педагогічній виставці – презентації  педагогічних ідей та технологій, тому, у новому навчальному році необхідно звернути на це питання більше уваги, оскільки  така робота дозволяє підвищувати свою професійну майстерність, що дозволить підвищувати якість знань, сприяє професійному зростанню педагогів.

      Навчальні програми в школі виконані повністю (за рахунок ущільнення). Навчальний матеріал пройдено відповідно до календарно – тематичного планування. Виконані вимоги щодо виконання практичних та лабораторних робіт, кількість контрольних, самостійних робіт відповідає вимогам навчальних програм.

            При оформленні сторінок класних журналів щодо навчальних досягнень учнів учителі користувалися інструктивно - методичними рекомендаціями МОНМСУ, а також збіркою ХАНО.

Велика увага приділяється роботі з обдарованими учнями. Щорічно оновлюється база даних здібних дітей  по предметах . Кращі учні беруть участь у конкурсах та олімпіадах, змаганнях та турнірах. Керуючись Указом Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю» протягом 2014−2015 н.р. учителі природничо−математичного циклу продовжували працювати  з обдарованими дітьми ,розвивали  здібності  учнів до навчання шляхом упровадження педагогічної інновації.

Такі вчителі як Шевельова Л.В., Остапенко О.І, Малік Т.І. , підготували учнів, що стали переможцями ІІ ( районного)  туру олімпіад та брали участь у ІІІ турі.

За підсумками ІІ туру Всеукраїнських олімпіад та творчих конкурсів визнано переможцями таких учнів:

№ з.п.

ПІ П учня

Клас

Досягнення

Вчитель-наставник

1

Заливацька Олена

10

ІІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з астрономії

Малік Т.І.

2

Лихницька Анастасія

7

 ІІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з фізики

Малік Т.І

3

Сухина Юлія

7

ІІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з фізики

Малік Т.І.

4

Топоркова  Єлізавета

8

ІІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з фізики

Малік Т.І.

5

Вільховик Валерія

10

ІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з географії

Шевельова Л.В.

6

Виноградська Юлія

10

І місце ІІ туру предметних олімпіад з інформаційних технологій

Задорожня Т.В.

7

Стародубова Аліна

11

ІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з астрономії

Малік Т.І.

8

Топоркова Єлізавета

8

ІІІ місце ІІ туру предметних олімпіад з біології

Остапенко О.І.

9

Стародубова Аліна

11

І місце ІІ туру предметних олімпіад з екології

Остапенко О.І.

10

Вільховик Валерія

10

ІІ місце предметних олімпіад з біології

ІІ місце предметних олімпіад з хімії

ІІ місце предметних олімпіад з екології

Остапенко О.І.

11

Погребняк Анастасія

10

І місце ІІ туру предметних олімпіад з екології

Остапенко О.І.


Порівнюючи з попереднім роком кількість переможців  ІІ етапу олімпіад є більшою, що свідчить про достатню підготовку вчителями учнів.Хоча показник виконання  олімпіадних завдань ІІ етапу не є достатньо високим, і тому вчителям слід звернути першочергову увагу на високоякісну підготовку до участі в олімпіадах усіх рівнів.

          Аналізуючи стан роботи з обдарованими учнями, хочеться зазначити, що вчителі належним чином працюють з обдарованими дітьми.В 2014 -2015

навчальному році учні були залучені до участі в таких конкурсах , як «Кенгуру», «Геліантус», «Левеня».

 

 

 

 

 

 

 Результати

 участі учнів школи  у

Міжнародній

природознавчій  грі   "Геліантус" , Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»,Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»

№ з.п.

Клас

Прізвище, ім'я учня

Результат

1

2

Прихненко Дарія

Диплом переможця

2

3

Шулик Крістіна

Диплом переможця

3

5

Малік Катерина

Диплом ІІ ступеня

4

7

Помелуйко Денис

Грамота за найкращий результат з  хімії, Грамота за найкращий результат з географії, Диплом переможця на шкільному рівні

5

9

Робейко Сергій

Грамота за найкращий результат з географії, Диплом переможця на шкільному рівні

6

8

Топоркова Єлізавета

Диплом переможця на шкільному рівні

7

2

Михайлова Вікторія

Диплом переможця на шкільному рівні

8

3

Єрюкіна Ангеліна

Диплом переможця на шкільному рівні

9

6

Євтіхієва Дарія

Диплом переможця на шкільному рівні

10

9

Дригіна Вікторія

Грамота  з біології

11

7

Лихницька Анастасія

Добрий результат

12

7

Сухина Юлія

Добрий результат

13

8

Топоркова Єлізавета

Добрий результат

14

5

Івахненко Владислав

Сертифікат учасника конкурсу «Кенгуру»

15

7

Сухина Юлія

Сертифікат учасника конкурсу «Кенгуру»

16

7

Колодько Любов

Сертифікат учасника конкурсу «Кенгуру»

17

7

Помелуйко Денис

Сертифікат учасника конкурсу «Кенгуру»

Всьго  у грі «Геліантус»участь взяли  23 учні. 10 учнів отримали дипломи та грамоти. Решта дітей відзначені сертифікатами учасників. Переможці отримали призи.

          Протягом року було проведено  роботу по підготовці випускників до незалежного  тестування, а також  з метою якіснішої підготовки до складання ЗНО учнями 11 класу. Учні мали можливість вивчити процедуру проходження тестування, заповнення бланків. Тому  було  створено всі умови для підготовки учнів 11 класу до складання ЗНО та для підвищення якості навчальних досягнень учнів. При складанні  учнями пробного тестування з предметів в березні, вони не відчули  складнощів, були підготовлені психологічно.

    Було проведено моніторинг  річного оцінювання та державної підсумкової атестації  учнів 9 -  11-х класів    Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2   з математики, географії, біології.

З математики в 11 класі:

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2011-2012

2012-2013

2013-2014

Річна

ДПА

Річна

ДПА

Річна

ДПА

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

11

6

6

-

1

5

-

17

-

2

4

-

33

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

11

16

16

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

6

10

-

38

-

6

10

-

38

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

11

7

7

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

3

4

-

43

-

3

4

-

43

9 – х класів з математики:

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2011-2012

2012-2013

2013-2014

Річна

ДПА

Річна

ДПА

Річна

ДПА

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

9

8

8

-

2

4

2

25

-

2

4

2

25

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

13

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2

4

5

2

46

-

7

6

-

54

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

12

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

8

3

-

75

1

8

3

-

75

З біології 9  клас:

 

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2011-2012

2012-2013

2013-2014

Річна

ДПА

Річна

ДПА

Річна

ДПА

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

9

8

8

-

2

4

2

25

-

2

4

2

25

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

13

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2

5

5

1

54

2

5

5

1

54

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

12

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2

6

4

-

67

2

5

5

-

58

З географії:

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2011-2012

2012-2013

2013-2014

Річна

ДПА

Річна

ДПА

Річна

ДПА

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

9

8

8

-

3

4

1

38

-

2

4

2

25

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

13

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2

5

6

-

54

1

5

7

-

46

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9

12

 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

2

6

4

-

67

2

6

4

-

67

 

Аналізуючи результати державної підсумкової атестації з підсумками річного оцінювання слід зазначити, що майже усі учні 11-х класів підтвердили рівень навчальних досягнень з математики . З математики в 2011-2012 навчальному році  збільшилась кількість учнів в межах достатнього рівня на  1 , що збільшило якість знань з 17 до 33 %. За 2012-2013 та 2013-2014 н. р. бали за ДПА відповідають балам, отриманим за рік учнями , що свідчить про об'єктивне оцінювання навчальних досягнень учнів та про якісну організацію повторення навчального матеріалу та підготовку учнів до державної підсумкової атестації вчителями математики.

Проводячи аналіз результатів  державної підсумкової атестації з підсумками річного оцінювання в 9 класах ми не спостерігаємо великої розбіжності між річним балом та балом ДПА. Це свідчить про об'єктивне оцінювання навчальних досягнень учнів та про якісну організацію повторення навчального матеріалу та підготовку учнів до державної підсумкової атестації вчителями - предметниками.

З географії ми спостерігаємо невелике зменшення у 2011-2012 н.р. кількості учнів на  достатньому  рівні  на 1 чол. при складанні ДПА, порівняно з річним оцінюванням, і збільшення на 1 чол. на початковому рівні , при цьому якість  знань зменшилась на 13 %. В 2012-2013 навчальному році  збільшилась кількість учнів в межах середього рівня на  1 , що зменшило  якість знань з 54  до 46 %. Однак такі результати   не показують великої розбіжності між річним оцінюванням та результатами ДПА.

Результати державної підсумкової атестації з біології в  9 класах  показують , що майже усі учні 9-х класів підтвердили рівень навчальних досягнень. В  2013-2014  навчальному році  ми спостерігаємо невелике зменшення кількості учнів на достатньому рівні на 1 чол. при складанні ДПА  ,що дещо  вплинуло на якість знань, яка при цьому зменшилась на 9 %. За 2011-2012 та 2012-2013  н.р. бали за ДПА відповідають балам, отриманим за рік. Вчитель  проаналізував  можливості підвищення успішності учнів ( 1 чол. на початковому рівні навч. досягнень в 2012 -2013 н.р) , розробив  різноманітні  заходи  для подолання труднощів у навчанні.

Аналізуючи результати державної підсумкової атестації з математики у 9 класах з  підсумками річного оцінювання слід зазначити, що майже усі учні 9-х класів підтвердили рівень навчальних досягнень. В  2012-2013  навчальному році  ми спостерігаємо деяку розбіжність між результатами ДПА та річними балами, що власне не сильно вплинуло на якість знань, яка при цьому збільшилась на 8 %. Збільшилась кількість учнів в межах достатнього рівня на  3 чол., 2 учні змогли покращити свій рівень  при складанні ДПА ( з початкового на середній). За 2011-2012 та 2013-2014 н.р. бали за ДПА відповідають балам, отриманим за рік учнями , що свідчить про об'єктивне оцінювання навчальних досягнень учнів та про якісну організацію повторення навчального матеріалу та підготовку учнів до державної підсумкової атестації вчителями математики.  

Також було зроблено порівняльний аналіз річного оцінювання з фізики , математики у 9 класі , та математики в 11 класі.

З математики 11 класі:

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2014-2015

ДПА

Річна

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

11

13

11

4

3

4

-

64

2

6

5

-

64

Під час складання ДПА двоє учнів покращили свій результат з достатнього рівня на високий. Це свідчить про достатню підготовку вчителем Носиком С.П. учнів 11 класу до складання ДПА.Незважаючи на меншу кількість дітей , які складали ДПА ( 11 учнів), якість знань не зменшилась, порівняно з річним оцінюванням, і склала 64 %.

З математики в 9 класі:

 

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2014-2015

ДПА

Річна

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

9

11

11

-

4

7

-

36

-

2

9

-

18

 

 

  З   фізики :

Клас

Всьо

го  уч.

Здавали ДПА

2014-2015

ДПА

Річна

В

Д

С

П

Я.з.

%

В

Д

С

П

Я.з.

%

9

11

11

-

3

8

-

27

-

4

7

-

36

Порівнюючи РБ та ДПА , ми бачимо невелику розбіжність.Причинами цього є те, що річний бал враховує роботу учнів як теоретичного , так і практичного спрямування.В той час як на ДПА оцінюються теоретичні знання дітей.Впродовж навчального року учні , крім розвязування задач, вправ та вивчення теоретичного матеріалу, ще готують повідомлення, проекти, презентації, виготовляють макети, прилади, що впливає на річне оцінювання.

Аналізуючи роботу шкільного методичного об’єднання ми можемо зробити висновок, що ШМО працює на достатньому рівні, але звичайно є певні недоліки, над якими треба більш ретельно працювати.

Основними недоліками в роботі ШМО слід вважати:

недостатній рівень підготовки учнів до ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з біології та хімії ;
низьку активність та недостатній рівень підготовки учнів до участі у ІІ   етапі  конкурсу-захисту реферативних та науково-дослідницьких робіт МАН України, природоохоронних заходів ;

            З метою усунення зазначених недоліків в наступному навчальному році роботу районного методичного об’єднання слід спрямувати на вирішення наступних завдань:

Повніше використовувати можливості навчальних програм з біології та хімії для індивідуально – диференційованого підходу до навчання.
Поліпшувати підготовку здібних та обдарованих дітей шляхом спрямування на результативність їх участі в олімпіадах, МАН, інтелектуальних змаганнях.
Удосконалювати методику та активніше впроваджувати в практику роботи вчителів біології та хімії  ІКТ.

Активне залучення школярів до науково-дослідницької та пошукової діяльності;
Продовження роботи щодо удосконалення методики викладання уроків, систематизації наочності у кабінетах, сприяння розвитку здібностей та інтересу до біологічної науки;
Висвітлення творчих здобутків вчителів у фаховій пресі та ЗМІ.              

Категорія: Методична робота | Переглядів: 592 | Додав: oksana_ostap | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz